Marta Macke
                            
                        
                        Marta Macke - Założycielka i CEO Shortlist Consulting ma
                            30-letnie doświadczenie w branży komunikacji marketingowej i w business development/new
                            business.
                            W latach 1995-2012 pracowała w polskich i międzynarodowych strukturach agencji reklamowych,
                            m.in. w Client Service i New Business w Gruppie 66 (dzisiejsze Ogilvy&Mather),
                            Saatchi&Saatchi oraz przez 15 lat w DDB Group, gdzie jako Business Development Director była
                            odpowiedzialna za strategiczny rozwój spółek z grupy.
                        
                            W 2013 stworzyła Shortlist Consulting, pierwszą na rynku firmę skupiającą się na doradztwie
                            przetargowym, wsparciu w rozwoju i wdrażaniu strategii business development oraz w budowaniu
                            relacji klient-agencja.
                            Od 2018 organizuje konferencje CMO Summit by Shortlist, cykliczne wydarzenie „by invitation
                            only” i „must be” dla top managerów marketingu i reklamodawców.
                            Stworzyła i organizuje CMO Awards by Shortlist, konkurs typu peer-to-peer dla managerów
                            zarządzających marketingiem.
                        
                            Autorka i prowadząca program/video-podcast Reklamiara emitowanego przez portal Media i
                            Marketing Polska, a wcześniej przez portal INN:Poland i kanały grupy NaTemat.
                            Jest inicjatorką procesu integracji środowisk procuremetu, marketingu i komunikacji
                            marketingowej oraz współtwórczynią i organizatorką cyklicznych wydarzeń i konferencji
                            “W przetargowym trójkącie”, poświęconych tematyce przetargowej i dialogowi międzybranżowemu.
                        
                            Tworzy i prowadzi szkolenia z zakresu postępowań przetargowych, business
                            development/sprzedaży i budowania relacji klient-agencja.
                            Prelegentka, panelistka oraz prowadząca na licznych konferencjach biznesowych.
                            Od 2014 do 2023 była arbiterką Komisji Etyki Reklamy przy Stowarzyszeniu Rada Reklamy.
                            Członkini Rady Marek Superbrands, kapituły Procon Awards, kapituły 50 Kreatywnych w
                            Biznesie.
                            W latach 2016-18 była Wice Prezeską Zarządu Warszawskiego Klubu Narciarskiego WKN.